Itsaso zabalean igeri egiteko gomendioak

Nola prestatu itsaso zabalean igeri egiteko

Ulergarria da ur naturaletan igeri egiteak kezka eta zirrara eragitea.

Olatuak gogorragoak dira, tenperaturak hotzagoak dira eta ura uherragoa dago aire zabalean; gainera klimaren gorabeherek etengabe eragiten diote inguruneari.

Hemen igeriketak esperientzia guztiz ezberdina eskaintzen du igerilekuan igeri egitearekin alderatuta, baina beti presta zaitezke horretarako teknikoki, fisikoki eta mentalki.

Itsasoan igeri egitea oso gogorra eta zaila da. Zure erresistentzia hobetzeko itsasoan astean gutxienez 2-3 aldiz igeri egitea gomendatzen da, planteatzen duzun distantzia etenik gabe eta eroso igeri eginda. Arau orokor moduan igerilekuan 1.000 metro etenik gabe igeri egiten baduzu, 500 metro egin ahal izango dituzu itsasoan erritmo erosoan.

Itsasoaren egoerak zure arnasketa baldintzatuko du eta baliteke ura ere edatea. Entrenatu arnasketa irregularra eta praktikatu zure erresistentzia hobetzeko ariketak. Arnasketa txandakatu, modu erosoan igeri egiteko, eta praktikatu arnasketari eustea, apnea laburrekin. Era berean arnasketa-kopuru desberdina har dezakezu alde bakoitzean, eta urpekaritzako maskara edo hodi bat erabil dezakezu arnasketa erregularra mantentzeko.

Crawl estiloa da eraginkorrena igeri egiteko. Entrenatu zaitez besakadak trakzio labur eta azalekoen eta trakzio luze eta sakonen artean aldatuz itsasoaren baldintzetara egokitzeko, besakada labur eta ez sakonak ez direnak erabiliz itsasoa gaizto dagoenean, eta besakada sakon eta luzeagoak eginez bare dagoenean. Besakadak txandakatzeak gorputzeko zenbait ataletan pilatutako muskulu-presioa arintzen ere lagun dezake.

Orientazioa garrantzitsua da, ez baitago gidatzeko kalerik. Praktikatzeko bista jaso dezakezu aldian-aldian, eta lurreko puntu finkoak hartu erreferentzia moduan. Gomendagarria da igeriketako betaurrekoak erabiltzea, begietan narritadura saihesteko eta ikuspena, kontzentrazioa eta erritmoa galtzea saihesteko.

Beste pertsona batzuk igerian edo norbait behatzen egoteak zure segurtasuna areagotuko du igeri egiterakoan. Bilatu igeriketa taldeak eskarmentu handiko pertsonen aholkuak lortzeko.