IKERKETAK ETA AZTERLANAK ONLINE ESPAZIOAK ETA SARE SOZIALAK

2025ko Martxoaren 24a

Sare sozialen eragina nerabeen gorputz-autoirudian

Errioxako Nazioarteko Unibertsitatearen (UNIR) ikerketa baten arabera, nerabeen erdiek baino gehiagok uste dute gorputz tonifikatua eta gihartsua izateak abantaila sozial eta profesionalak ematen dizkiela. Sare sozialetan, gazteek batez beste 103 minutu igarotzen dituzte egunero TikTok sarean, eta 87 minutu Instagramen. Askotan, edertasun-ideal iritsezinak izaten dituzte, eta kanpoko baliozkotzearen beharra sustatzen dute, "like" eta iruzkin positiboen bidez. Presio horrek gorputzaren pertzepzio negatiboa, tristura-sentimenduak, autoestimu baxua eta gizarte-isolamendua ekar ditzake. Familiek gai horiei buruzko komunikazio irekia izatearen garrantzia nabarmentzen da, pentsamendu kritikoa eta gorputz-aniztasunaren balioespena sustatuz eragin negatibo horiek arintzeko. 

Gym Factory aldizkari digitalaren albistea nerabeen gorputz-autoirudian sare sozialek duten eragina aztertzen duten hainbat ikerketatan oinarritzen da. Hona hemen azterlan horietako batzuk:

  1. "Entre lo saludable y el culto al físico. Incidencia del contenido publicado por fitinfluencers en el cuidado del cuerpo de los adolescentes (TEEN_ONFIT)": 12 eta 17 urte bitarteko 1.000 gaztek baino gehiagok parte hartu zuten azterlan honetan, eta ondorioztatu da neska nerabeek kanpoko iritzien eragin handiagoa dutela beren gorputzei dagokienez, eta alderdi estetikoak lehenesten dituztela, hala nola argaltasuna, osasunaren gainetik. Gainera, galdetutako nerabeen erdiak baino gehiagok (%54,6) uste du gorputz tonifikatua eta muskulatua izateak abantaila sozial eta profesionalak eskaintzen dituela.
  2. "DigitalFit: la influencia de las redes en la alimentación y el aspecto físico": Gorputza eta dieta gurtzea sustatzen duten influencer-ek babestutako edukiak nerabeen gorputz-asegabetasunean eta elikadura-ohituretan nola eragiten duen ikertzen du proiektu honek. Ikerketa Espainiako gazteen gorputz-iruditerian eta elikadura-ohituretan eragina duen marketinaren fenomenoan oinarritzen da.
  3. "Cuerpo y dieta como argumentos de venta: percepciones de los adolescentes españoles sobre la incidencia de los influencers en su ideal de apariencia física": Azterlan kualitatibo honek nerabeek elikadurarekin eta gorputzaren zaintzarekin lotutako produktuak sustatzen dituzten influencer-en eragina nola hautematen duten aztertzen du. Emaitzek adierazten dute gazteek aitortzen dutela sare sozialetan inpaktu komertzialak jasotzen dituztela janariaren eta alderdi fisikoarekin lotutako produktuen gainean, eta kontziente direla erabilitako pertsuasio-taktikez, nahiz eta ingurune digitalaren zati gisa onartzen dituzten.
  4. "El dilema digital: La infancia en una encrucijada": Pantailekiko eta sare sozialekiko esposizio goiztiarrak haurtzaroko eta nerabezaroko emozioen, gizartearen eta gorputzaren garapena nola baldintzatzen duen aztertzen duen ikerketa. Alfabetatze digital kritikoaren eta familia- eta hezkuntza-estrategien premiazko beharra planteatzen du, haurren eta nerabeen ongizatea ingurune digitaletan babesteko.

Ikerketa horiek ulermen sakonagoa ematen dute sare sozialek eta influencer-ek nerabeen gorputz-irudiaren eta bizi-ohituren pertzepzioan nola eragin dezaketen azaltzeko.

Artikulu osoa www.gymfactory.net

Bilaketaren emaitzetara itzultzea

Ez ezazu albisterik galdu

Izan ezazu kirol munduarekin lotutako albiste eta proiektu guztien berri. Zure beharretara egokitzeko zure lehentasunak aukeratu ahal izango dituzu.

HARPIDETU ZAITEZ NEWSLETTERRERA