IKERKETAK ETA AZTERLANAK

2025ko Urtarrilaren 31a

Koordinazio-, emozio- eta gizarte-dimentsioetako kirol-hastapenak

Ikerketa honek kirol-hastapenari ikuspegi integral batetik heltzeak duen garrantzia aztertzen du, garapen fisikoa ez ezik, haur eta gazteen koordinazio-, emozio- eta gizarte-dimentsioak ere kontuan hartuta.  

"Kirol-hastapena dimentsioetan: koordinaziozkoa, emozionala eta kognitiboa 6-8 urteko haurretan: dokumentu-berrikuspena" artikuluak adin horietako haurren kirol-hastapenari buruzko azterketa xehatua eskaintzen du, garapenari dimentsio koordinatiboa, emozionala eta kognitiboa barne hartzen dituen dimentsio multidimentsional batetik heltzeak duen garrantzia azpimarratuz.

Metodologia

Dokumentu-berrikuspen sakona egin zen, PubMed, ScienceDirect, SciELO, Dialnet eta Redalyc datu-baseak kontsultatuz, bai eta unibertsitate-gordailuak eta Google Akademikoa ere. 2009 eta 2022 artean argitaratutako artikuluak aukeratu ziren, 6 eta 8 urte bitarteko haurrengan kirol-hastapenarekin eta aipatutako dimentsioekin lotutako gaiak jorratzen zituztenak.

Aurkikuntzak

  1. Hasteko adina: Kirol-hastapenerako adin egokiena 8 urte baino lehenagokoa dela identifikatu zen, oinarrizko trebetasun fisikoen garapenarekin batera.
  2. Irakaskuntza-metodoak: Metodo globala, ekintza eragilea modu integralean ikastea eskatzen duena, etapa honetarako egokitzat jotzen da.
  3. Garapen koordinatiboa: Funtsezkoa da norberaren gorputza menderatzea eta objektuak erabiltzea eskatzen duten oinarrizko trebetasunak eta trebetasunak garatzea, osagai ludiko-lehiakorra erabiliz.
  4. Garapen emozionala: Haurrengan autoezagutza, autoerregulazioa, enpatia, trebetasun sozialak eta automotibazioa sustatzearen garrantzia nabarmentzen da.
  5. Garapen kognitiboa: Funtzio betearazleak estimulatzeko beharra nabarmentzen da, hala nola plangintza, lan-memoria eta problemak ariketa egokien bidez konpontzea.

Ondorioak

Ikerketak ondorioztatzen du kirol-hastapen egoki batek espezializazio goiztiarra saihestu behar duela eta haurren garapen integralera bideratu behar duela, parte-hartzea, dibertsioa eta sormena sustatuz. Gainera, kiroletan aldaketa egokiak egitea iradokitzen da, berdintasunezko parte-hartzea errazteko eta lehiari buruzko lankidetza-jokabideak sustatzeko.

Ikerketa horrek sakonki ulertzen du nola ekin 6 eta 8 urte bitarteko haurren kirol-hastapenari, haien premia multidimentsionalak kontuan hartuta garapen integral eta eraginkor baterako.

Bilaketaren emaitzetara itzultzea

Ez ezazu albisterik galdu

Izan ezazu kirol munduarekin lotutako albiste eta proiektu guztien berri. Zure beharretara egokitzeko zure lehentasunak aukeratu ahal izango dituzu.

HARPIDETU ZAITEZ NEWSLETTERRERA