Lizitazio elektronikoa

Lizitazio Elektronikorako Plataforma kontratu publikoen lizitazioetan parte hartzeko eskaintzak eta bestelako agiriak bitarteko elektronikoen bidez aurkezteko aukera ematen duen sistema da, lege-berme guztiak dituena segurtasunari, datuen konfidentzialtasunari eta eskaintzen sekretuari dagokienez.

Plataforma honen bidez, Bizkaiko Foru Aldundiak azkartu egiten du barne-kudeaketa, eta erraztu administrazio-izapideak.

Lizitatzaileek hau egin dezakete plataformaren bidez: lizitaziorako dokumentuak aurkeztu, prozeduraren garapenari buruzko informazioa lortu eta jakinarazpenak bitarteko elektronikoak bidez jaso. Horri esker, saihestu egin ditzakete joan-etorriak.

Eskaintzak aurkezteko epea

Eskaintzak eguneko 24 orduetan aurkeztu ahal dira, asteko 7 egunetan. Eskaintzaren aurkezpen-data eta -ordua Bizkaiko Foru Aldundiaren erregistro elektronikoak ematen duen frogagirian ageri direnak izango dira, eta bat etorriko dira eskaintzaren harrera amaitzen den unearekin.

Eskaintzak bitarteko elektronikoen bidez bidaliz gero, osorik edo bi fasetan bidal daitezke. Hauek dira faseak:

  • 1. fasea. Lehenik eta behin, eskaintzaren sinadura elektronikoa helarazi beharko da, eta, sinadura hori jasotzearekin, egintzat hartuko da eskaintzaren aurkezpena, ondorio guztietarako.

  • 2. fasea. Gero, eskaintza bera bidaliko da, gehienez ere 24 orduko epean. Bigarren igorpen hori adierazitako epean egiten ez bada, eskaintza erretiratu egin dela ondorioztatuko da.

    Lizitatzaileek eskaintza bi fasetan bidaltzea aukeratzen badute –esate baterako, uste dutelako eskaintzaren neurriagatik arazoak gerta litezkeela transmisioan, sareko konexio-arazoak egon litezkeela, eta abar–, eskaintzak aurkezteko epea amaitu baino lehen bidali behar dute, betiere, beren eskaintzaren hatz-marka digitala (hash). Hala ere, 24 orduko epea izango dute eskaintza bidaltzen amaitzeko.

Hatz-marka digitalak (enpresa eskaintzaileak sinatuta) bidea ematen du egiaztatzeko ez dela edukian aldaketarik izan behin lizitatzaileak bere eskaintza bidaltzen duen unetik aurrera.

Harremana

Bizkaiko Kontratazio Zentral Forala

Herri Administraziorako eta Erakunde Harremanetarako Saila.

Kontratazio Zerbitzua

Helbidea
Hurtado de Amézaga, 6
(Aiala Kantzilerraren kaleko sarrera)
48008 Bilbo
Tel.:
946 082 462 / 946 082 457
Email:
central.contratacion@bizkaia.eus

Lizitazioa plataformaren bidez aurkezteko, elementu hauek behar dira:

  • Interneterako sarbidea duen ordenagailua
  • Nabigatzailea bateragarria
  • Ziurtagiri elektroniko bateragarria

Jarraian, baldintza teknikoek zerrendatzen dira:

  1. Ziurtagiria elektronikoa. Lizitazio Elektronikorako Plataforman sartzeko, nahitaezkoa da lizitatzaileak Bizkaiko Foru Aldundiak onartzen duen egiaztagiri elektroniko aitortu edo kualifikatu bat izatea. Kontsultatu BFAk onartutako ziurtagiri elektronikoak.

    Ziurtagiria ez bada zuzen baliozkotzen, baina Bizkaiko Foru Aldundiak onartutakoen artean badago, mesedez, jar zaitez harremanetan euskarri-zerbitzuarekin.

    Enpresa lizitatzaileak Bizkaiko Foru Aldundiak onartutakoen baitan jasotzen ez den ziurtagiri bat baldin badauka, behar besteko aurrerapenarekin jarri beharko da harremanetan laguntzaile teknikoekin (eskaintzak aurkezteko epemuga gisa ezarritako data baino astebete lehenago, gutxienez), ziurtagiri horren autentifikazio protokoloa kudatu ahal izan dezan Izenpe S.A. ziurtapen enpresak.

    Gainera, enpresa lizitatzaileak token USB ziurtagiria badu, erabili beharreko sistema eragileak Windows izan behar du.

  2. Nabigatzailean gaituta egon behar dira cookieak eta JavaScript.

  3. Nabigatzailea bateragarriak

    • Google Chrome, azken bertsio egonkorra
    • Microsoft Edge (Chromium), azken bertsio egonkorra
    • Mozilla Firefox, azken bertsio egonkorra
    • Apple Safari, azken bertsio egonkorra
  4. Desgaitu egin behar da pop-up leihoen blokeoa nabigatzailean. Kontuan hartu pop-up leihoen blokeatzaile bat baino gehiago izan dezakezula.

  5. Ordenagailua

    Ondoren, lizitazio elektronikoa egiteko ordenagailuari dagokionez gomendatutako gutxieneko baldintzak zerrendatzen dira

    • Sistema eragilea: Microsoft-en euskarria duen Windows sistema eragile oro. Mac OS Sierra edo gehiagokoa.
    • Diskoan espazio librea izan behar da, eskaintza osatzen duten fitxategiaren tamaina baino lau aldiz handiagoa, gutxi gorabehera.
    • 1 Ghz-ko edo gehiagoko prozesadorea.
    • 512 Mb-ko edo gehiagoko memoria.

    Beste edozein sistema eragile bet erabiltzekotan, ezin da bermatu aurkezpena behar bezala funtzionatzen duenik kasu guztietan.

  6. Banda zabaleko konexioa, aurkeztu beharreko dokumentazioaren bolumenaren arabera.

  7. Eskeintzen aurkezpena (Web formularioa).

    Kontratatzailearen profilean egiten den lizitazio-iragarkiarekin batera, esteka bat dago, eskaintza prestatzeko eta bidaltzeko behar den informazio guztia jasotzen duen eskaintza-eskabide baten formulariora sartzeko aukera ematen duena.

    “Zirriborroa” funtzionalitatea erabili ahal izateko eta eskaintza aurkeztu baino lehen hainbat urratsetan egin ahal izateko, pasahitza konfiguratu beharko da, eta pasahitza aurkeztu arte mantendu. Hori ahaztuz gero, eskaintza galduko da eta beste bat egin beharko da.

    Ez dago pasahitza berreskuratzeko aukerarik, aurkeztu arte eskaintza osorik dagoela ziurtatzen duen bitartekoa baita.

    Nabigatzailea bateragarriak: Web-eskaintzak aurkezteko, eskaintzen osotasuna bermatzen duten osagai kriptografikoak erabiltzen dira. Osagai hauek hurrengo nabigatzaileekin bateragarriak dira:

    • Google Chrome, azken bertsio egonkorra
    • Microsoft Edge (Chromium), azken bertsio egonkorra
    • Mozilla Firefox, azken bertsio egonkorra
    • Apple Safari, azken bertsio egonkorra

    Eskaintza elektroniko batean eransten den fitxategi bakoitzak 75 MB izan ditzake eta eskaintza guztia 400 MB gehienez ere.

    Plataformak ez du ezartzen mugarik eskaintzari erantsi ahal zaizkion artxibo-kopuruari dagokionez.

    Hona zein formatu onartzen diren eskaintza bati erantsitako dokumentuak aurkezteko:

    .doc | .docx:
    Microsoft Word-eko jatorrizko testu-formatuak.
    .xls | .xlsx:
    Microsoft Excel-eko kalkulu-orrien jatorrizko formatuak.
    .ppt |.pptx:
    Microsoft PowerPoint-eko jatorrizko aurkezpen-formatua.
    .rtf:
    Testu-formatu estandarra.
    .sxw:
    Star Office-eko jatorrizko testu-formatua.
    .abw:
    Abiword-eko jatorrizko testu-formatua.
    .pdf:
    Adobe Acrobat-eko jatorrizko dokumentu-formatua.
    .jpg:
    Formatu grafikoa.
    .bmp:
    Microsoft Windows-eko jatorrizko formatu grafikoa.
    .tiff | .tif:
    Formatu grafikoa.
    .odt:
    OpentDocument testu-formatua.
    .ods:
    OpentDocument kalkulu-orrien formatua.
    .odp:
    OpentDocument aurkezpen-formatua.
    .odi:
    OpentDocument irudi-formatua.
    .zip:
    Winzip-eko jatorrizko trinkotze-formatua, Microsoft Windows-ek onartua.
    .dwg:
    AutoCAD-eko marrazketa-formatua.
  8. Baldintza teknikoak egiaztatzea

Oharrak:

  • Aukera gisa, beste formatu batzuetako artxiboak eransteko, artxibo trinkotu batean bil daitezke (ZIP).

  • Lizitatzaileen ardura da eskaintzak birusik gabe bidaltzea. Hala ere, artxibo batek birusa izateak, berez, ez du esan nahi eskaintza baztertua izatea, baldin eta haren edukia eskuratzeko modua bada.

    Kasuan kasuko inguruabarrak kontuan hartuta, Bizkaiko Foru Aldundiko Kontratazio Mahaiak hartuko du horren gaineko erabakia.

Probako espediente hauek EZ daude kontratazio-espediente jakin bati lotuta. Probako lizitazio batzuk dira, erabiltzeko libre daudenak, sistema erabiltzen ohitu ahal izateko.

Espediente horietako bakoitzean erakusten den informazioa bat dator ingurune errealean ikusiko den informazioarekin, lotutako dokumentazioa atalean agertzen dena izan ezik.

Lotutako dokumentazioa atalean aipatzen den dokumentazioa da, hain zuzen, espediente errealetan klausula administratibo berezien agirietan jasotzen dena.

ESKAINTZAK BEHAR BEZALA PRESTATZEKO GOMENDIOAK

Eskaintza aurkezten duzuenean akatsik gerta ez dadin ziurtatu honako hauek:

Aplikazioa instalatu eta exekutatu bitartean:

  1. Eskaintza osatzen duen erabiltzaileak eskaintzaren pasahitza eman eta mantendu beharko du, eskaintza aurkeztu arte
  2. Ekipoko ordua ez da 5 minutu baino gehiago aurreratuta edo atzeratuta egongo eskaintza konfiguratu bitartean.
  3. Interneterako konexioak funtzionatu egiten duela.
  4. Erabili beharreko ziurtagiria eguneratuta egotea.
  5. Ziurtagiria ekipoari konektatuta egotea eskaintza konfiguratzeko unean.
  6. Zer ziurtagiri mota erabili behar da?

    Ziurtagiri elektroniko bat eduki behar da, pertsona fisikoarena zein juridikoarena. Fisikoa bada, ziurtagirian eskaintza aurkezten duen arduradunaren IFZ-a adierazi beharko da.

    Juridikoa bada (edo ordezkariarena), ziurtagirian enpresaren IFK eta eskaintza aurkezteko ardura duen pertsonaren IFZ agertu behar dira.

    Bi kasuetan, aurkezpena egiten duen pertsonak eskaintzak aurkezteko ahalordea izan behar du. Eskaintzarik ez badago, Lizitazio Atariak onartuko du eskaintza aurkeztea, baina kontratazio-mahaiak berak erabakiko du eskaintza baliozkoa den ala ez. Arazoak saihesteko, gomendatzen da eskaintzari erantsitako dokumentuak boteredun pertsona batek sinatuta egotea.

  7. Nola aurkezten da eskaintza bat ABEEn?

    Eskaintza prestatzean, Lankidetza hautatzen da eta ABEEaren enpresa-izena (normalean ez dago eratuta, eta, beraz, edozein izen adierazgarri adieraz daiteke) eta enpresa horietako baten IFK-a adierazten dira (bat etorri behar du eskaintzaren aurkezpen elektronikoa egiteko erabiliko den ziurtagiriarekin). ABEEa osatzen duten enpresak txertatzen jarraituz, bakoitzaren partaidetza-ehunekoarekin, eta ABEEko enpresa liderra zein den hautatuz. ABEEko liderra aurkezpena egingo duen enpresa izango da (informazio hori ez da garrantzitsua lizitazioari dagokionez).

    Gutxienez ordezkari bat definitu behar da, baina ordezkari bat baino gehiago sartzen bada, ordezkari sinatzaile gisa definitutako guztiek eskaintzaren aurkezpena sinatu beharko dute. Aplikazioan erregistratu ondoren, alta eman ahal izango zaie informazioa eskuratzeko beharrezkoak diren lizitatzaile guztiei.

    Programan ordezkari gisa agertzen den pertsona aurkeztutako dokumentazioarekiko independientea da. Hau da, informatutako ordezkaria kudeatzaile bat da, justifikazio-agiririk aurkeztu beharrik gabe. Garrantzitsuena dokumentuak enpresaren legezko ahaldun batek sinatuta egotea da, kontratazioaren ondorio juridikoetarako.

    Adierazpenaren irizpidean (adibidez), ABEE bat denez, dokumentu bat baino gehiago erantsi behar dugu (adierazpen bat ABEEko enpresa bakoitzeko), baina aplikazioak ez du uzten dokumentu bat baino gehiago eransten. Irizpide jakin batzuk dokumentu bakar bat eransteko konfiguratuta daude (adierazpen batzuen kasuan bezala); beraz, bat baino gehiago erantsi behar badituzu, dokumentu batean bateratu beharko dituzu edo .zip fitxategi bakar batean konprimitu.

Eskaintza konfiguratzen den bitartean:

  1. Eskaintzaren konfigurazioan, hautatutako identifikazio-dokumentu motak (IFZ, NAN, AIZ, Beste batzuk) bat etorri behar du erabili beharreko dokumentu motarekin.
  2. IFZ, NAN, IFK edo AIZren informazioa letra larriz eman behar da, punturik, marrarik edo bereizteko tarterik gabe.
  3. ABEEaren izen sozialaren edo izenaren luzera 150 karaktere baino gehiagokoa ez izatea.
  4. Ordezkari sinatzaile bakarra sartzea eskaintzan, eta hori eskaintza sinatzeko erabiliko den ziurtagiria duena izatea.
  5. Eskaintzan sartu beharreko dokumentuen izenak luzeegiak ez izatea.
  6. Dokumentu/artxibo bakoitzaren tamaina 75 MB baino handiagoa ez izatea.
  7. Eskaintza osoaren tamaina 400 MB baino handiagoa ez izatea.
  8. Eskaintza zuhurtziazko tarte luzearekin eta aste barruan bidaltzea, akatsik balego eta zerbitzu teknikoaren esku-hartzea beharrezkoa balitz ere.
  9. Eskaintza aurkeztean akatsik izanez gero, bidali mezu elektroniko bat erakundeak adierazitako helbidera, eskaintzaren aztarna transkribatuta, eskaintzak aurkezteko epearen azken eguna eta ordua baino lehen.
  10. Beste edozein akats gertatu edo zalantzarik izanez gero, jar zaitez harremanetan lizitatzen ari zaren erakundearen euskarri teknikoarekin.