saltatu edukira

Aldundiaren Logoa
 

Hemen zaude:

Gure mugez harago

Informazioa

Gure inguruko herrialdeen errealitateei erreparatzen badiegu, hau da ateratzen dugun lehen ondorioa: "bizikletaren aldeko politikak hartu dituzten hiriak emaitza esanguratsuak lortzeko gai dira, nahiz eta bizikletaren erabilera Estatuan txikia izan. Bestalde, bizikleta sustatzeko politikak hartu ez dituzten hiriek Estatukoa baino txikiagoa den kuota modala izaten dute".

Bidaia txiki bat egingo dugu errealitate horietarako batzuetatik, bizikleta garraiobide gisa murgilduta dagoen unibertsoa hobeto ezagutzeko.

Bizikletaren erabilera

Bizikletaren kuota modala gainerako moduen aldean herrialdeen arabera

Bizikletaren kuota modala gainerako moduen aldean herrialdeen arabera
herrialdea Kuota
The Netherlands 26
Denmark 19
Germany 10
Austria 9
Switzerland 9
Belgium 8
Sweden 7
France 5
Italy 4
Ireland 3
Czech Republic 3
Canada 2
Great Britain 2
USA 1
Australia 1

Iturria: Australiako Estatistika Bulegoa (2007): Herbehereetako Garraio Ministerioa (2006): Estatu Batuetako Garraio Saila (2003); Isforten Italiako «Audimob» inkesta (2006); «Annex I:Literature search bicycle use and influencing factors in Europe», ByPad proiektua (2008).

Lehen hiru herrialdeetako hiri batzuei erreparatzen badiegu, batez besteko nazionalarekin alderatuta, zenbait hirik batez besteko balio horiek nabarmen gainditzen dituztela ikus dezakegu.

Bizikletaren kuota modala Danimarkako, Herbehereetako eta Alemaniako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean

Bizikletaren kuota modala Danimarkako, Herbehereetako eta Alemaniako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean
Hiria / Herrialdea Kuota
Copenhagen 23
Odense 25
Denmark 19
Groningen 37
Zwolle 37
Amsterdam 27
The Netherlands 26
Rotterdam 16
Munster 10
Freigburg 28
Bremen 23
Munich 13
Germany 10
Berlin 10

Iturria: Fietsberaad (NL), arg. 7 (2006), Garraio, Eraikuntza eta Etxebizitza Ministerio Federala (D) (2002).

Gauza bera gertatzen da Suedian, Belgikan edo Austrian.

Bizikletaren kuota modala Suediako, Belgikako eta Austriako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean

Bizikletaren kuota modala Suediako, Belgikako eta Austriako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean
Hiria / Herrialdea Kuota
Vasteras 33
Malmö 20
Karlstad 15
Sweden 7
Bruges 20
Gent 15
Belgium 8
Brussels 5
Salzburg 19
Garz 14
Austria 9
Wien 3

Iturria: Fietsberaad (NL), arg. 7 (2006), Bypad proiektua, «Annex II -City portraits» (2008); Bruselako datuak: Velo-City (2009).

Europako kontinentean ez dauden hasierako grafikoaren lehen hiru herrialdeei dagokienez (AEB, Kanada eta Australia), EBko zenbait hiritan bizikletaren erabileraren ehunekoa herrialde horietako kuota modala baino nabarmen handiagoa dela esan dezakegu. Bizikletaren alde dauden Ipar Amerikako hirietan ere (Vancouver, Victoria, Portland eta Seattle), kuota modala bizikletaren alde hainbeste ez dauden Herbehereak, Alemania eta Danimarka hirietan baino txikiagoa da.

Bizikletaren kuota modala AEBko, Kanadako eta Australiako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean

Bizikletaren kuota modala AEBko, Kanadako eta Australiako zenbait hiritan batez besteko nazionalaren aldean
Hiria / Herrialdea Kuota
Canberra 3.1
Perth 3
Melbourne 2
Australia 0.6
Sidney 20
Portland 3.5
Washington D.C. 1.7
USA 1
Chicago 0.7
New York 0.5
Victoria 4.5
Canada 2
Toronto 1.7
Calgary 1.5

Iturria: Pucher eta Buehler, 2008

Europako bizikleta-bideak

Bizikletak garraio-sistemaren zati kritikoak dira, Europako biztanleen % 72 hirigunean bizi delako batik bat, eta ehuneko hori gora egiten ari da (NBE, 2007). Halaber, hiriak, hazkunde eta garapen ekonomikoaren eragileak dira, EBko BPGren % 85 hiriguneetan sortzen delako. Bestalde, hiriguneko trafikoak CO2 isurpen guztien % 40a eta beste kutsatzaile batzuen isurpenen % 70a sortzen ditu.

Ondorioz, hiriguneak garrantzitsuak dira garapen iraunkorreko helburuak lortzeko, Europako Ingurumen Agentziaren Europako hirien bizi-kalitateari buruzko azken txostenean nabarmentzen den moduan (AEMA, 5/2009 Txostena). Bizikletarako eremuak (bizikleta-bideak), oinezkoen eremuak eta berdeguneak sortzeak biztanleen bizi-kalitatea hobetzen du, eta haiek eskertzen dute.

Europako hirietan dauden bizikleta-bideak eta bizikleta-erreiak km/km2-tan adierazita.

Europako hirietan dauden bizikleta-bideak eta bizikleta-erreiak km/km2-tan adierazita.
hiria km/km2
aalborg 0.6
Aarthus 1
Barcelona 1.2
Berlin 0.7
Bristol 1.1
Brussels 0.8
Copenhagen 3.8
Dresden 0.8
Goteborg 0.8
Hannover 3.6
Heidelberg 1.1
Helsinki 8.9
London 0.3
G. Lyon 0.5
Madrid 0.3
Milan 0.4
Munich 2.3
Napoles 0
Paris 2.5
Patras 0.1
Prague 0.3
Riga 0.1
Rome 0.1
Stockholm 3.8
Tampere 0.5
Turku 1.2
Wien 2.4
Oslo 0.3
Zaragoza 0.1

Iturria: Italiako ingurumena, 2007, « Quality of life in Europe’s cities and towns» txostenean aipatutakoa, AEMA (2009)

Bizikletaren lagunak diren hirien rankinga

Urtero  Danimarkako "The Copenhagenize" enpresak egiten duen Top 20an gera gaitezke  (http://copenhagenize.eu/index/), gutxi gorabehera ados egonda, baina nahiko objektiboak diren balorazio-irizpide batzuk jarraitzen ditu (gehienez, 100 puntukoak).

Eta Espainiako Estatuari erreparatzen badiogu, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) hiriko txirrindularitzari buruz egindako azken rankingarekin gera gaitezke. Hor, 16 hiritan aztertuta da bizikletaren erabilera, eta horien artean euskal hiriburu guztiak daude.

Bizikletaren erabilera hirien balorazioa munduan
Hiria Rangking-a
Montreal 20
Hamburgo 19
Minneapolis 18
Paris 17
Viena 16
Dublin 15
Buenos Aires 14
Liubliana 13
Berlin 12
Barcelona 11
Sevilla 10
Amberes 9
Burdeos 8
Nantes 7
Malmö 6
Eindhoven 5
Estrasburgo 4
Utrecht 3
Amsterdam 2
Copenhague 1
Bizikletaren erabilera hirien balorazioa Espainian
Ciudad Satisfacción global
Sevilla 78
San Sebastián 72
Vitoria 71
Valencia 65
Albacete 64
Zaragoza 64
Cordoba 63
Palma Mallorca 62
Castellón 60
Barcelona 59
Malaga 56
Bilbao 50
Murcia 50
Las Palmas 46
Pamplona 47
Madrid 36

Oh! Gogoetarako datuak

  • Mundu osoan eskolara oinez edo bizikletaz joaten diren neska-mutilen ehunekoa % 82tik % 14ra jaitsi da azken 30 urteetan (McDonald, N.C. 2012, Children and cycling, 235-257 or. in Cycling City, Pucher, J. and Buehler, R. 2012, City cycling, MIT, Cambridge, MA) Oh!
  • Belgikako flandestar eskualdean geltokira egindako bidaia guztien % 22 bizikletaz egiten da. Herbehereetan tren-geltokira egindako joan-etorrien % 39a bizikletaz egiten da (Iturria: BFA eta ECF - Factsheet - Marrying cycling and public transport)Oh!
  • Bizikletetarako kontrol-loturak eta oinarrizko bastidoreak arruntak dira Holandako tren-geltoki askotan. Bizikletak aparkatzeko 93 leku daude, eta batez beste 1.000 plaza dituzte bizikletetarako. Kasu askotan, 10.000 ere heltzen dira (Iturria: BFA eta ECF - Factsheet - Marrying cycling and public transport) Oh!
  • 2012. urtearen hasieran bizikletak banatzeko 400 sistema zeuden mundu mailan. Velib, bizikletak banatzeko Parisko eskemak gaur egun 20.000 bizikleta ditu eta 1.800 bizikleta-geltoki (bat 300 m-ko). 40.000 - 120 000 bidaia egiten dira egunero bizikletaz Velibekin (Iturria: ECF - factsheet - The rise of bike sharing schemes)Oh!
  • Austrian urte batean autoz egiten diren bidaia laburren % 50 (<3,5 km) bizikletaz egingo balitz, pilaketengatiko urteko kostua 300 milioi eurotan murriztuko litzateke, eta ingurumen-kostua ere 160 miloi eurotan txikiagotuko litzateke. (Iturria: VCOE (2002): Mehr Radverkehr ist gesund und erhöht die Verkehrssicherheit, Datuen orria 2002-03)Oh!

Lotutako estekak

 
 

e-mailez bidali