saltatu edukira

Aldundiaren Logoa
 

Hemen zaude:

Lau oinarrizko aholku zure bizikleta mekanikari buruz ezer jakin gabe mantentzeko

Informazioa

BIZIKLETA EGOERA ONEAN MANTENTZEAK BERE BALIO BIZITZA LUZATZEN LAGUNDUKO GAITU, DIRUA AURREZTUKO DUGU ETA BIDAIA BAKOITZAZ GEHIAGO GOZATUKO DUGU.

Orain, zure bizikleta egoera onean mantentzen laguntzeko egin ditzakegun oinarrizko lau gauza aztertuko ditugu, mekanikari buruz ezer jakin behar izan gabe:

Katea zikinegia egotea

Oro har katea olio tantarik gabe edo koipez, hautsaz eta bideko gainerako hondakinez osatutako nahaste-geruzekin heltzen da bizikleta tailerrera.

Lehen kasuan, erraza da konpontzea. Hala ere, bigarren kasua erabateko amesgaiztoa izan daiteke, ez zaila delako, denbora ematen dutelako baizik. Normalean kate batek gehiegizko zikinkeriak harrapatzen ditu olioa beharrezkoa ez den lekuetan botatzen bada, edo aurretik garbitu gabe kate zikin batean botatzen bada.

Zure kateak zikinkeria gehiago ez harrapatzeko:

  • Bota lubrifikatzailea marruskadura duten lekuetan bakarrik.
  • Utzi olioa arraboletan sartzen, eta utzi minutu batzuk ibiltzen hasi aurretik.
  • Kendu olio-soberakina zapi batekin.
  • Lehen aldiz erabili ondoren (lubrifikatu ondoren) zapia berriro pasatzea komeni da, olio-soberakina kentzeko.
  • Lubrifikatu zure katea zarata egiten hasten denean bakarrik.

Zela-hodia edo aulkia eramateko hodia itsatsita

Buruko minik ohikoena eserlekua dagoen hodia itsatsia aurkitzea da. Horrela, ezin dugu doitu aulkia behar den neurrira. Hori konpontzeak denbora eta esfortzu handia eman dezake. Gainera, hodia, eta kasurik muturrenetan, koadroa apurtzeko arriskua dugu.

Arazo hori saihesteko prebentzio-lana egingo dugu:

  • Kendu zela-hodia eserlekutik eta garbitu oso ongi zapi batekin. Beharrezkoa bada, ur pixka bat erabil dezakezu xaboiarekin, eta gero, oso ongi lehortu zapi lehor batekin.
  • Ongi garbitu eserlekuaren hodiaren barrualdea ere bai.
  • Jarri koipe apur bat eserlekuaren hodiaren barruan. Bizikleta tolesgarrien kasuan ez da komenigarria koipea erabiltzea; eserlekuaren hodia eta zela-hodia barrutik oso ongi garbitu besterik ez da egin behar.
  • Azkenik, jarri eserlekua altuera egokira.

Aldagailuak gogor egotea

Zure aldagailuak gogor egon daitezke transmisio-kableen gehiegizko marruskadurarengatik.  Zenbait bizikletetan, errepidekoetan bereziki, aldagailuen kableak koadroaren behealdetik joaten dira, zentroko ardatzaren behealdean zulo edo kanal batzuetatik sartu arte. Hor, bideko hauts eta lokatz nahikoa metatzen da, eta oro har, ez gara konturatzen, ez delako ikusten. Metatze horren eraginez kablearen marruskadura handitzen da, eta aldagailuak gogor jartzen dira edo ez dute modu egokian erantzuten.

Zure aldagailuak hobeto ibiltzeko:

  • Zure bizikletak aldagailu-sistema hau badu, eraman aldiz zikinkeria metatzea saihesteko.
  • Zure katea lubrifikatzen duzunean bota olio-tanta batzuk kanaletan garbi mantentzeko, ongi lubrifikatuta, eta kableak zailtasunik gabe mugi daitezen.

Gehiegizko zulatzeak

Zulatzeko aukera nabarmen handitzen duen faktore bat hagunak presio egokian ez puztea da, izan ere, horrela, errodamendu-azalaren ukipen eremua handitzen ari gara eta errazagoa da objektu puntadunak kautxuan sartzea. Horrez gain, presio baxuegia duen hagun bat duen gurpil batekin ibiltzen bagara, haren balio-bizitza murrizten ari gara, alboetatik hondatzen delako.

Presio egokia mantentzeko:

  • Bilatu zure hagunen alboetan gomendatutako presio-tartea.
  • Ibiltzera atera aurretik begiratu ea zure hagunak ondo puztuta dauden. Astean behin gutxienez neurtu presioa eta puztu.
  • Bereziki bizikleta etengabe erabiltzen baduzu, oso komenigarria da puzgailu oindun edo bertikal bat erostea.
 
 

e-mailez bidali