IKERKETAK ETA AZTERLANAK

2025ko Martxoaren 06a

FUTBOLA

Futbolak maskulinitatean eta genero-harremanetan duen eragina eskolan

Jolastokiko espazio gehiena eta jolas guztiak futbolari eskaintzeak ondorioak ditu mutilek neskekin duten harremanean eta elkarrekin duten harremanean.

Futbola, ikastetxeetan jolastea baino gehiago, maskulinitatearen eraikuntzan eta eskolako jolastokietako genero-dinamiketan eragiten duen fenomenoa da. Hala adierazi du María José Camacho-Miñanok, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko irakasleak, egindako ikerketa batek. Haren arabera, kirol horren zentraltasunak genero-estereotipoak indartzen ditu, eta maskulinitate-eredu tradizionalekin bat ez datozenak baztertzen ditu.

Ikerketaren arabera, futbolak hartzen du espazio eta arreta gehiena jolasaldietan, eta lehiakortasuna eta agresibitatea baloratzen diren agertoki gisa finkatzen da. Horren ondorioz, haur asko eta, bereziki, neskak jolastokiaren ertzetan geratzen dira, edo garrantzi txikiagotzat jotzen diren jardueretan parte hartu behar izaten dute.

Errealitate horri aurre egiteko, Camacho-Miñanok eskola-espazioak eraldatzea proposatzen du, jolas-jardueren aniztasun handiagoa eta gorputz-hezkuntza inklusiboagoa sustatuz. Gakoa da eskoletan kirola birpentsatzea ekitatea sustatzeko, futbolak espazioak monopolizatzea saihestuz eta haurtzarotik zehaztuz nork parte har dezakeen eta nork ez.

Ikuspegi horren helburua ez da futbola ezabatzea, ikasle guztientzako aukerak zabaltzea baizik, desberdintasunak iraunarazten dituzten egiturak hautsiz eta hezkuntza-komunitateen barruan harreman bidezkoagoak eraikitzea ahalbidetzen duten alternatibak eskainiz.

Artikulu osoa www.theconversation.com

Bilaketaren emaitzetara itzultzea

Ez ezazu albisterik galdu

Izan ezazu kirol munduarekin lotutako albiste eta proiektu guztien berri. Zure beharretara egokitzeko zure lehentasunak aukeratu ahal izango dituzu.

HARPIDETU ZAITEZ NEWSLETTERRERA